PRZEDSZKOLE SPECJALNE NR 24

DLA DZIECI Z AUTYZMEM I POKREWNYMI ZABURZENIAMI, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI – W WIEKU OD 3 LAT DO 8 LAT.

Do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci:

  1. na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów,
  2. posiadające orzeczenie  o potrzebie kształcenia specjalnego, wydawanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publiczne poradni specjalistycznej.

Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 17.00.

Przedszkole zapewnia odpłatne wyżywienie w formie cateringu (śniadanie, obiad, podwieczorek).

Dla dzieci z autyzmem lub niepełnosprawnością sprzężoną, organizujemy grupy 4 – osobowe, w każdej grupie jest pomoc nauczyciela.

To jak wygląda dzień w naszym przedszkolu określa ramowy rozkład dnia, który ułożony jest zgodnie z zaleceniami nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu

7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00 – 8.30 „Poranne zabawy” w grupach: gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, oglądanie książek, czasopism dziecięcych.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Śniadanie – kultura spożywania posiłku.
9.00 – 9.15 „Poranny krąg”: powitanie, lista obecności, kalendarz.
9.15 – 9.30 Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy ruchowe przy muzyce.
9.30 – 10.00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie
z tygodniowym planem pracy.
10.00 – 11.00 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Gry i zabawy na świeżym powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne
i organizowane przez nauczyciela (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach).
11.00 – 11.30 Wychowanie przez sztukę – rozwijanie zainteresowań twórczych dzieci.
11.30 – 12.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne spontanicznie podejmowane przez dzieci.
12.30 – 13.00 Przygotowanie do obiadu: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Obiad – prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole.
13.00 – 13.30 Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
13.30 – 14.30 Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
14.30 – 15.00 Podwieczorek – kultura spożywania posiłku.
15.00 – 16.00 Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze. Zabawy muzyczno – ruchowe. Działalność plastyczna. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali.
16.00 – 17.00 Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Dzieci w przedszkolu realizują Podstawą programową wychowania przedszkolnego w czasie obowiązkowych zajęć edukacyjnych w godzinach od 8 do 13. Zajęcia edukacyjne realizowane w tym czasie są zgodne z tygodniowym planem pracy. Treści programowe realizowane są przez następujące aktywności: społeczne, muzyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne, językowe, przyrodnicze i matematyczne.

Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET)

Dla każdego dziecka opracowujemy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET). Ponadto pracujemy na własnym programie wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu”. Każdemu dziecku przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji indywidualnej tygodniowo.

Wszystkie zajęcia prowadzone w przedszkolu są bezpłatne:

  • zajęcia edukacyjne w grupie przedszkolnej,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia z komunikacji alternatywnej, m.in.: PCS, Makaton,
  • gry i zabawy z elementami języka angielskiego,
  • zajęcia Pedagogika Marii Montessori,
  • zajęcia z psychologiem,
  • arteterapia,
  • zajęcia integracji sensorycznej (SI),
  • zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
  • zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • zajęcia Metodą Ch. i M. Knillów,
  • zabawy na świeżym powietrzu i spacery.

Choć plan dnia naszych maluchów jest bardzo bogaty i obfituje w różnego rodzaju zajęcia, nie zapominamy, że podstawową aktywnością dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa. Dzieci z autyzmem mają problem z bawieniem się, dlatego uczymy ich zabawy, by na miarę swoich możliwości mogły cieszyć się swoim dzieciństwem.

Gdy dziecko poczyni znaczący progres rozwojowy, proponujemy placówki integracyjne i ogólnodostępne. W razie wolnego miejsca przyjmujemy dzieci z listy rezerwowej

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:
1) z wychowawcą przedszkola: 
Katarzyna Kutynia tel. 507 768 270
lub
2) z placówką:
Przedszkole Nr 24,  ul. Legionów 58,  42-200 Częstochowa
tel. 34 324 18 38,  798 311 210

Zobacz również:

WWR

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

SZKOŁA PODSTAWOWA

Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 24

GIMNAZJUM

Gimnazjum Specjalne Nr 25

SPDP

Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 3

Z życia przedszkola…

Przedstawienie ” Przygody Kuleczki”

Dzisiaj (18.05.2018r.) obejrzeliśmy w sali widowiskowej Domu Pomocy Społecznej  przy ulicy Kontkiewicza przedstawienie "Przygody Kuleczki, czyli o wielkiej sile marzeń". W odległej, mroźnej krainie przykrytej wielką warstwą śniegu mały i niesforny Bałwanek Kuleczka...

KONFERENCJA NAUKOWA

6 maja w Sali Sesyjnej w Urzędzie Miasta odbyła się konferencja naukowa "Jestem osobą z autyzmem - dajcie mi szansę", podczas której swoje wystąpienia przedstawili: Jolanta Miękina "Za życiem - interdyscyplinarny program wsparcia małego dziecka i jego rodziny", dr...

IX Parada Postaci Literackich

  Dzisiaj, tj. 24 kwietnia 2018r., nasze przedszkole wzięło udział w IX Paradzie Postaci Literackich, zorganizowanej pod patronatem Prezydenta Miasta Częstochowy z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich. Akcja ma na celu przypomnienie o postaciach z książek,...

Happening „Przystanek Autyzm”

    Dzisiaj, tj. 4 kwietnia 2018r., w ramach akcji „Zapal się na niebiesko” odbył się już po raz drugi happening „Przystanek Autyzm” z udziałem częstochowskich przedszkolaków. Celem tej akcji była integracja dzieci z autyzmem z ich rówieśnikami oraz pokazanie...