PRZEDSZKOLE SPECJALNE NR 24

DLA DZIECI Z AUTYZMEM I POKREWNYMI ZABURZENIAMI, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ, Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI – W WIEKU OD 3 LAT DO 8 LAT.

Do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci:

  1. na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów,
  2. posiadające orzeczenie  o potrzebie kształcenia specjalnego, wydawanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publiczne poradni specjalistycznej.

Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 17.00.

Przedszkole zapewnia odpłatne wyżywienie w formie cateringu (śniadanie, obiad, podwieczorek).

Dla dzieci z autyzmem lub niepełnosprawnością sprzężoną, organizujemy grupy 4 – osobowe, w każdej grupie jest pomoc nauczyciela.

To jak wygląda dzień w naszym przedszkolu określa ramowy rozkład dnia, który ułożony jest zgodnie z zaleceniami nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu

7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00 – 8.30 „Poranne zabawy” w grupach: gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, oglądanie książek, czasopism dziecięcych.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Śniadanie – kultura spożywania posiłku.
9.00 – 9.15 „Poranny krąg”: powitanie, lista obecności, kalendarz.
9.15 – 9.30 Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy ruchowe przy muzyce.
9.30 – 10.00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie
z tygodniowym planem pracy.
10.00 – 11.00 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Gry i zabawy na świeżym powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne
i organizowane przez nauczyciela (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach).
11.00 – 11.30 Wychowanie przez sztukę – rozwijanie zainteresowań twórczych dzieci.
11.30 – 12.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne spontanicznie podejmowane przez dzieci.
12.30 – 13.00 Przygotowanie do obiadu: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Obiad – prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole.
13.00 – 13.30 Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
13.30 – 14.30 Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
14.30 – 15.00 Podwieczorek – kultura spożywania posiłku.
15.00 – 16.00 Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze. Zabawy muzyczno – ruchowe. Działalność plastyczna. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali.
16.00 – 17.00 Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Dzieci w przedszkolu realizują Podstawą programową wychowania przedszkolnego w czasie obowiązkowych zajęć edukacyjnych w godzinach od 8 do 13. Zajęcia edukacyjne realizowane w tym czasie są zgodne z tygodniowym planem pracy. Treści programowe realizowane są przez następujące aktywności: społeczne, muzyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne, językowe, przyrodnicze i matematyczne.

Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET)

Dla każdego dziecka opracowujemy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET). Ponadto pracujemy na własnym programie wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu”. Każdemu dziecku przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji indywidualnej tygodniowo.

Wszystkie zajęcia prowadzone w przedszkolu są bezpłatne:

  • zajęcia edukacyjne w grupie przedszkolnej,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia z komunikacji alternatywnej, m.in.: PCS, Makaton,
  • gry i zabawy z elementami języka angielskiego,
  • zajęcia Pedagogika Marii Montessori,
  • zajęcia z psychologiem,
  • arteterapia,
  • zajęcia integracji sensorycznej (SI),
  • zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
  • zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • zajęcia Metodą Ch. i M. Knillów,
  • zabawy na świeżym powietrzu i spacery.

Choć plan dnia naszych maluchów jest bardzo bogaty i obfituje w różnego rodzaju zajęcia, nie zapominamy, że podstawową aktywnością dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa. Dzieci z autyzmem mają problem z bawieniem się, dlatego uczymy ich zabawy, by na miarę swoich możliwości mogły cieszyć się swoim dzieciństwem.

Gdy dziecko poczyni znaczący progres rozwojowy, proponujemy placówki integracyjne i ogólnodostępne. W razie wolnego miejsca przyjmujemy dzieci z listy rezerwowej

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:
1) z wychowawcą przedszkola: 
Katarzyna Kutynia tel. 507 768 270
lub
2) z placówką:
Przedszkole Nr 24,  ul. Legionów 58,  42-200 Częstochowa
tel. 34 324 18 38,  798 311 210

Zobacz również:

WWR

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

SZKOŁA PODSTAWOWA

Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 24

GIMNAZJUM

Gimnazjum Specjalne Nr 25

SPDP

Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 3

Z życia przedszkola…

Cała Polska Czyta Dzieciom

W tym roku szkolnym po raz kolejny ruszamy z akcją "Cała Polska Czyta Dzieciom". Pierwszy gościem w tym roku była Pani Aleksandra Zyska, nasza emerytowana nauczycielka. Pani Ola przeczytała naszym przedszkolakom oraz uczniom klas 1-3 opowiadania o Gangu Słodziaków....

Konkurs teatralno-muzyczny „Jesteśmy Polką i Polakiem”

REGULAMIN KONKURSU CELE: - integracja placówek pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; - odkrywanie i promowanie uzdolnień teatralnych i muzycznych u dzieci; - rozwijanie zdolności artystycznych i wyobraźni dzieci; - utrwalanie podstawowych...

Akcja „Mikołaj na kresy”

UWAGA ZBIÓRKA!!! NASZA SZKOŁA PRZYŁĄCZYŁA DO AKCJI „MIKOŁAJ NA KRESY”. ZACHĘCAMY WSZYSTKICH DO PRZEKAZANIA DLA DZIECI NOWYCH PRZYBORÓW SZKOLNYCH, MASKOTEK ORAZ SŁODYCZY. DARY PROSZĘ PRZYNOSIĆ DO WYCHOWAWCÓW. CZAS DO 9 LISTOPADA!!!...

Przedszkolaki w kinie

Z okazji Dnia Chłopaka wybraliśmy się do kina na bajkę "Księżniczka i Smok". Przed seansem dzieci poznały nazwy i funkcje poszczególnych części kina: kasa biletowa, widownia, ekran. Dzieci ogromnie przeżywały to wydarzenie, dla niejednego przedszkolaka była to...

Przedszkolaki sprzątają świat

„Sprzątanie świata - Polska" jest częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World wywodzącego się z Australii, zapoczątkowanego w 1989 roku przez Ina Kiernana, australijskiego biznesmena i żeglarza. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln....