Dzięki udziałowi w projekcie „Bajkowe przedszkole”, baza dydaktyczna naszego przedszkola wzbogaciła się o interaktywny dywan. Dzisiaj odbyło się „testowanie” nowej pomocy dydaktycznej. Wyniki testów – rewelacyjne, dywan podbił serca przedszkolaków!!!

Magiczny Dywan – to interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Zabawa i nauka z jej wykorzystaniem rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Interaktywny dywan to zintegrowany system czujników ruchu, który zawiera w sobie projektor, komputer oraz tablicę interaktywną. Jego funkcjonalność umożliwia szerokie spektrum zastosowania w każdym pomieszczeniu, na jasnym, jednolitym podłożu. Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym dzieci w wieku przedszkolnym przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Dziecko podczas zabawy ingeruje w jej tok za pomocą ruchów rękami lub nogami.
W komplecie zestaw 36 gier i zabaw interaktywnych. Oto przykładowe gry:
• GRA MIŚ SZUKA MIODU – Uczestnicy muszą odnaleźć jak największą ilość garnuszków z miodem, omijając fruwające pszczoły, które również mają ochotę na miód. Aby zaznaczyć garnuszek dziecko wskakuje na niego, tupie nogą, macha nad nim ręką lub głową.
• GRA PIANINO – Pianino umożliwia dziecku zagranie dowolnego dźwięku poprzez tupnięcie nogą lub uderzenie ręką w odpowiedni klawisz.
• GRA WODA – Zachęca dziecko do aktywności imitującej zachowania w wodzie. Dzieci mogą stąpać lub pływać w wodzie bez zamoczenia ubranka.
• GRA PIŁKA NOŻNA – Polega na strzeleniu gola przeciwnikowi. Dziecko porusza piłką poprzez wskoczenie na nią lub tupnięcie nogą. Wygrywa uczestnik, który strzeli najwięcej bramek.
• GRA DROGA PRZEZ LAS – Gracz musi zebrać wszystkie grzyby rosnące na ścieżce, ale nie wolno nadepnąć na jeża, bo on tego bardzo nie lubi. Należy trzymać się wyznaczonej ścieżki, aby nie obudzić sowy bo zacznie pohukiwać! 
• GRA BANANOWA KRAINA – Gra polega na zerwaniu jak największej liczby kiści bananów zanim spadną one na ziemię. Aby pomóc małpce zerwać banany uczestnik staje na dole obrazu i tupie nóżką w odpowiednią lianę. Małpka wskoczy na nią i zerwie banany. 
• GRA PĘKAJĄCE BALONIKI – Zabawa polega na przebijaniu latających baloników. Aby przebić balonik można go klepnąć rączką lub tupnąć nóżką. 
• GRA MISTRZ KIEROWNICY – Poruszanie się autem po drogach miast jest przygodą, w której liczy się czujność i szybkość reakcji. Manewrując autem uczestnik gry wymija ciężarówki i inne obiekty, które znalazły się na drodze. 
• GRA OWOCE – Zadaniem dziecka jest napełnienie kosza spadającymi owocami przesuwając go za pomocą nogi lub ręki. 
• GRA KRAB – Wskocz na wybraną muszlę i zbierz jak największą liczbę pereł. Omijaj pełzające kraby, które też bardzo lubią perły. 

Skip to content