Rekrutacja – ZSS Nr 23 w Częstochowie
Rekrutacja – Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Do Wczesnego Wspomagania Rozwoju (WWR) przyjmowane są dzieci posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów);
Podstawą przyjęcia do Wczesnego Wspomagania Rozwoju (WWR) jest złożenie w sekretariacie placówki następujących dokumentów:
- a) opinii o potrzebie wczesnego wspomagania,
- b) podania rodzica do dyrekcji szkoły o objęcie dziecka wczesnym wspomaganiem,
- c) skierowania organu prowadzącego – Urząd Miasta
Rodzice dziecka każdego roku składają wniosek o kontynuację terapii w sekretariacie szkoły w terminie wyznaczonym przez dyrektora.
Rekrutacja – Grupy Przedszkolne
Do Przedszkola Specjalnego nr 24 przyjmowane są dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów);
Podstawą przyjęcia do przedszkola jest złożenie w sekretariacie placówki następujących dokumentów:
- a) podania rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie dziecka do przedszkola,
- b) aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego kwalifikującego do przedszkola.
Rekrutacja dzieci do przedszkola trwa przez cały rok szkolny w miarę wolnych miejsc. Dzieci przyjmowane są według kolejności zgłoszeń. Dla dzieci, dla których zabrakło miejsc w przedszkolu, tworzona jest lista rezerwowa.
Rodzice dziecka każdego roku składają wniosek o kontynuację przedszkola w sekretariacie szkoły w terminie wyznaczonym przez dyrektora.
Rekrutacja do klas i oddziałów pierwszych wszystkich typów szkół
(I klasa i oddział szkoły podstawowej, I klasa i oddział szkoły przysposabiającej do pracy)
Do klasy pierwszej lub oddziału pierwszego Szkoły Podstawowej Specjalnej Nr 23 przyjmowane są dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów);
Do przyjęcie do klasy pierwszej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy Nr 3 mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum posiadający aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów);
Podstawą przyjęcia do klasy pierwszej we wszystkich typach szkół wchodzących w skład zespołu jest złożenie w sekretariacie szkoły następujących dokumentów:
- a) podania rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej odpowiedniego typu szkoły: Szkoły Podstawowej Specjalnej Nr 23 bądź Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy Nr 3 – w terminie do dnia 30 marca,
- b) świadectwa ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjum – w terminie do dnia 30 czerwca.
- c) aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego kwalifikującego do danego typu szkoły – w terminie do dnia 31 sierpnia,
- d) skierowania organu prowadzącego, jeśli dziecko jest spoza terenu Częstochowy.
Do klas i oddziałów pierwszych już istniejących uczniowie przyjmowani są również w trakcie roku szkolnego w miarę wolnych miejsc.
Pozostałe klasy i oddziały we wszystkich typach szkół wchodzących w skład zespołu
(II-VIII klasa i oddział szkoły podstawowej oraz II-III klasa i oddział szkoły przysposabiającej do pracy)
Rekrutacja uczniów do pozostałych klas i oddziałów we wszystkich typach szkół wchodzących w skład zespołu trwa przez cały rok szkolny.
Warunkiem przyjęcia ucznia do klasy równoległej lub programowo wyższej w Szkole Podstawowej Specjalnej Nr 23 bądź Szkole Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy Nr 3 jest złożenie w sekretariacie szkoły następujących dokumentów:
- a) podania rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do odpowiedniej klasy w danym typie szkoły,
- b) świadectwa ukończenia klasy programowo niższej w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu,
- c) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, kwalifikującego do danego typu placówki kształcenia specjalnego,
- d) skierowania organu prowadzącego, jeśli dziecko jest spoza terenu Częstochowy.
Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane są przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.