PRZEDSZKOLE SPECJALNE NR 24
Do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci:
- na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów,
- posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydawanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publiczne poradni specjalistycznej.
Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 17.00.
Przedszkole zapewnia odpłatne wyżywienie w formie cateringu (śniadanie, obiad, podwieczorek).
Dla dzieci z autyzmem lub niepełnosprawnością sprzężoną, organizujemy grupy 4 – osobowe, w każdej grupie jest pomoc nauczyciela.
To jak wygląda dzień w naszym przedszkolu określa ramowy rozkład dnia, który ułożony jest zgodnie z zaleceniami nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu
7.00 – 8.00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
8.00 – 8.30 | „Poranne zabawy” w grupach: gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, oglądanie książek, czasopism dziecięcych. |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Śniadanie – kultura spożywania posiłku. |
9.00 – 9.15 | „Poranny krąg”: powitanie, lista obecności, kalendarz. |
9.15 – 9.30 | Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy ruchowe przy muzyce. |
9.30 – 10.00 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie z tygodniowym planem pracy. |
10.00 – 11.00 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Gry i zabawy na świeżym powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). |
11.00 – 11.30 | Wychowanie przez sztukę – rozwijanie zainteresowań twórczych dzieci. |
11.30 – 12.30 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne spontanicznie podejmowane przez dzieci. |
12.30 – 13.00 | Przygotowanie do obiadu: porządkowanie sali, czynności higieniczno – samoobsługowe. Obiad – prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole. |
13.00 – 13.30 | Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
13.30 – 14.30 | Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłku. |
15.00 – 16.00 | Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze. Zabawy muzyczno – ruchowe. Działalność plastyczna. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. |
16.00 – 17.00 | Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
Dzieci w przedszkolu realizują Podstawą programową wychowania przedszkolnego w czasie obowiązkowych zajęć edukacyjnych w godzinach od 8 do 13. Zajęcia edukacyjne realizowane w tym czasie są zgodne z tygodniowym planem pracy. Treści programowe realizowane są przez następujące aktywności: społeczne, muzyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne, językowe, przyrodnicze i matematyczne.
Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET)
Dla każdego dziecka opracowujemy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET). Ponadto pracujemy na własnym programie wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu”. Każdemu dziecku przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji indywidualnej tygodniowo.
Wszystkie zajęcia prowadzone w przedszkolu są bezpłatne:
- zajęcia edukacyjne w grupie przedszkolnej,
- zajęcia rewalidacyjne,
- zajęcia logopedyczne,
- zajęcia z komunikacji alternatywnej, m.in.: PCS, Makaton,
- gry i zabawy z elementami języka angielskiego,
- zajęcia Pedagogika Marii Montessori,
- zajęcia z psychologiem,
- arteterapia,
- zajęcia integracji sensorycznej (SI),
- zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
- zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
- zajęcia Metodą Ch. i M. Knillów,
- zabawy na świeżym powietrzu i spacery.
Choć plan dnia naszych maluchów jest bardzo bogaty i obfituje w różnego rodzaju zajęcia, nie zapominamy, że podstawową aktywnością dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa. Dzieci z autyzmem mają problem z bawieniem się, dlatego uczymy ich zabawy, by na miarę swoich możliwości mogły cieszyć się swoim dzieciństwem.
Gdy dziecko poczyni znaczący progres rozwojowy, proponujemy placówki integracyjne i ogólnodostępne. W razie wolnego miejsca przyjmujemy dzieci z listy rezerwowej.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z placówką:
Przedszkole Nr 24, ul. Legionów 58, 42-200 Częstochowa
tel. 34 324 18 38, 798 311 210
Zobacz również:
WWR
SZKOŁA PODSTAWOWA
GIMNAZJUM
SPDP
Z życia przedszkola…
Z wizytą w fabryce lizaków
16 maja 2019 roku nasze przedszkole odwiedziło "Manufakturę lizaków" w Żarkach. Podróż autokarem była wielką frajdą dla wszystkich dzieci. Zanim dotarliśmy do celu zwiedziliśmy miasteczko. W "Manufakturze lizaków" dzieci przyglądały się produkcji lizaków. Miały też...
Przedszkolaki z wizytą u strażaków
Dzisiaj nasze przedszkole odwiedziło remizę strażacką. Ogromną atrakcją dla dzieci była wizyta w garażu, w którym stały wozy strażackie, przygotowane w każdej chwili do akcji ratowniczej. Maluchy poznały wyposażenie samochodów oraz dowiedziały się, jak wygląda strażak...
Konkurs plastyczny pt. ,,Mój nowy kolega inny a jednak taki sam”
W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu nasze przedszkole przygotowało cykl spotkań dzieci z autyzmem ze zdrowymi rówieśnikami mający na celu szerzenie wiedzy na temat autyzmu wśród dzieci przedszkolnych. Owocem tych spotkań są prace plastyczne...
Cykl zajęć edukacyjno -integracyjnych pt. ,,Mój nowy kolega inny a jednak taki sam” cz.V
Kolejne przedszkole, które odwiedziliśmy to Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 35. Dziękujemy za ciepłe przyjęcie.
Przedszkole żegna Zimę i szuka Wiosny.
"MARZANNO, MARZANNO, TY ZIMOWA PANNO, DO WODY CIĘ WRZUCAMY BO ZIMĘ ŻEGNAMY" 21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna. Dzieci z naszego przedszkola wraz z wychowawcami wybrały się nad rzekę pożegnać Zimę, a powitać nową porę roku Wiosnę. Dokonaliśmy symbolicznego...
Cykl zajęć edukacyjno -integracyjnych pt. ,,Mój nowy kolega inny a jednak taki sam” cz.IV
Dzisiaj w ramach zajęć edukacyjno- integracyjnych pt. ,,Mój nowy kolega inny a jednak taki sam” odwiedziliśmy oddział przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 19 im. J. Tuwima. Wspaniale się bawiliśmy.